Blogberichten

Waarom zou je je content niet recyclen? We leven in een tijd waar alles draait om duurzaamheid. En dat kun je ook makkelijk toepassen op je online content. In de Contentkalender zoek je makkelijk terug naar onderwerpen die je al eens eerder hebt gebruikt.

Zoals altijd sleutelen wij hard aan de Contentkalender. Vlak voor de bouwvak gaan wij dan ook live met een hele bups aan nieuwe functionaliteiten. In dit blog ontdek je de nieuw en verbeterde Contentkalender.

We snappen dat het lastig is om een goede keuze te maken voor een planningstool. Daarom lichten we in onze nieuwste blogreeks de verschillen en overeenkomsten uit tussen de Contentkalender en andere planningstools.

Plannen draait niet alleen om vooruitkijken, maar ook om terugblikken. Door terug te blikken weet je over welke onderwerpen je communiceert en kan je nagaan hoe succesvol een bericht is geweest. Aan de hand van die informatie optimaliseer je je strategie.

Als je communiceert, vraag je je af: hoe wil ik de informatie overbrengen naar mijn doelgroep? Of specifieker: via welk kanaal wil ik dat doen? En in welke vorm? In de Contentkalender gebruiken we de begrippen mediakanalen en contenttypen voor kanaal en vorm. Kanaal en vorm? Wacht! Is er een verschil? Jazeker, en in deze blog leggen we het verschil uit en vertellen we je hoe ze in je contentplan passen.

Goede online communicatie begint bij krachtige, relevante content. Daarom is het belangrijk dat je tijd overhoudt voor wat je het liefste doet: creatief met content bezig zijn. Rust, duidelijkheid en efficiëntie in je team helpen je daarbij. Met onze 25 vragen ontdek je waar de kracht van je contentteam ligt. Maar ook wat er beter kan.

Tegenwoordig is alles online. En ook je werkproces speelt zich online af. Vergaderen doe je in Teams of Zoom en documenten zweven ergens in de cloud. Waarom zou je dan niet ook overstappen op een online contentplanning? Zo werk je makkelijk samen met collega’s en is je planning altijd up-to-date. In dit blog lees je vijf redenen waarom ook jij toe bent aan een online contentplanning.

Op zoek naar structuur in je content? Het Hero-Hub-Hygiene-model helpt je om content slim te plannen en klanten te binden. Wil jij de 3 H’s toepassen op jouw planning? Volg onze 3 stappen om met Hero, Hub en Hygiene je Contentkalender te vullen.

Ook zo’n succes worden als NOS Stories? Dan is het eerst belangrijk om te weten welke kanalen goed passen bij je organisatie. Je hebt je misschien onlangs weleens afgevraagd of jouw organisatie ook iets met het populaire TikTok moet doen bijvoorbeeld. Wij willen je daarom graag helpen om te onderzoeken welke mediakanalen passen bij jouw bedrijf. In onze laatste blogreeks staan we stil bij de meest populaire mediakanalen. We vertellen je precies hoe elk kanaal in elkaar zit en wat je kan doen om je bereik op dat kanaal te vergroten.