Blogberichten

Een agenda met daarin de maand september. Er ligt een stift op de agenda.
Ontdek de nieuwe functionaliteiten van de Contentkalender! – September 2020 10 september 2020

Maken jij en je team inmiddels al veelvuldig gebruik van de Contentkalender? Dan hebben we goed nieuws! Er zijn een aantal nieuwe functionaliteiten toegevoegd aan de Contentkalender. Zo werk je nog een stuk makkelijker met jouw communicatieplanning! Leuk voor jou en je team. Nu vraag jij je natuurlijk af: wat is er allemaal nieuw? We laten het je zien.

Bureau met daarop een plantje, drinkbus, laptop, tweede scherm en computermuis. Op de laptop staat de Contentkalender open.
Thuiswerken met de Contentkalender 5 juni 2020

Hoe lang zit je nu al thuis aan je bureau? Thuiswerken is de nieuwe norm en dat zal nog wel even zo blijven. Je werk-privébalans wordt op de proef gesteld. En je werk neemt andere vormen aan. Meer dan ooit speelt het werk zich digitaal af: (nog) meer online overleggen, geen snelle babbels in de gang en toch moet je het overzicht bewaren. Maar hoe ga je daarmee om? En waarom is de Contentkalender jouw partner in crime?

Bureau met daarop twee schermen, een plantje, smartphone, toetsenbord, tablet en lampje.
Online (content)overleg vanuit je kot 15 mei 2020

We herkennen het allemaal. Een collega die niet kan inloggen, een collega wiens kinderen spontaan tikkertje spelen tijdens het overleg, een echo omdat iemand geen externe microfoon heeft. Allemaal ruis op de lijn. Ruis die je niet hebt op kantoor. Hierdoor wordt het kleinste contact een enorme opgave. En voor je het weet, vermindert de onderlinge communicatie. Die vermindering zorgt voor onduidelijkheid, ook in je contentplanning.

Headerfoto, stop met wachten
Stop met Excel, gebruik de Contentkalender 6 april 2020

Veel communicatieteams gebruiken het nog steeds voor hun contentplanning: Excel. Toch zijn er tools die je team aanzienlijk beter kunnen helpen bij het plannen en uitvoeren van campagnes. We vergelijken Excel met de Contentkalender in drie belangrijke fases van je contentstrategie: planning, uitvoering en evaluatie.

Header blog contentformaten
Contentformaten en mediakanalen. Wacht, wat?! 10 december 2019

Als je communiceert, vraag je je af: hoe wil ik de informatie overbrengen naar mijn doelgroep? Of specifieker: via welk kanaal wil ik dat doen? En in welke vorm? In de Contentkalender gebruiken we de begrippen mediakanalen en contentformaten voor kanaal en vorm. Kanaal en vorm? Wacht! Is er een verschil? Jazeker, en in deze blog leggen we het verschil uit en vertellen we je hoe ze in je contentplan passen.

Schrijfmateriaal, notitieblok, post-it en laptop op een bureau
Structuur in je contentoverleg 22 november 2019

In de vorige blog heb je kennisgemaakt met het contentoverleg. Nu is het tijd om ermee aan de slag te gaan. Daarom geven we je in deze blog 6 tips om structuur aan te brengen in je contentoverleg.

Twee mannen houden een contentoverleg aan een bureau
Maak kennis met het contentoverleg 15 november 2019

Je communicatieplanning staat, iedereen doet mee en weet precies wat hij of zij moet doen. Maar dan komt er iets tussen. Je moet inspelen op de actualiteit of die ene nieuwsbrief moet toch pas een dag later verstuurd worden. En plots is je hele planning in de war. Hoe zorg je ervoor dat niet alleen je planning up-to-date blijft, maar ook je hele team blijft meedoen aan je planning? Door een vast moment in te plannen voor een contentoverleg.

Kopje koffie op een kalender op een bureau
Hoe heldere taken jouw communicatieplanning versterken 30 oktober 2019

Gewoon goede content. Dat wil jij, dat willen wij, dat wil iedereen. Maar ‘gewoon’ goede content bestaat niet. Content wordt niet zomaar geschreven. Het is een proces. Heb je je ooit afgevraagd waarom de ene organisatie scoort met hun content, terwijl het bij de andere organisatie nauwelijks van de grond komt? Een helder proces kan het verschil maken. Het zorgt voor overzicht en structuur.

Bovenaanzicht van een persoon die markeert in notities achter zijn computerscherm
Hoe een goede communicatieplanning jouw leven een stuk overzichtelijker maakt 11 oktober 2019

Een goede communicatieplanning geeft je overzicht. Want het stelt je in staat vooruit te kijken en terug te blikken. En dat levert jou, je collega’s en je organisatie ontzettend veel op. Kijk maar.