Blogberichten

Bureau met daarop twee schermen, een plantje, smartphone, toetsenbord, tablet en lampje.
Online (content)overleg vanuit je kot 15 mei 2020

We herkennen het allemaal. Een collega die niet kan inloggen, een collega wiens kinderen spontaan tikkertje spelen tijdens het overleg, een echo omdat iemand geen externe microfoon heeft. Allemaal ruis op de lijn. Ruis die je niet hebt op kantoor. Hierdoor wordt het kleinste contact een enorme opgave. En voor je het weet, vermindert de onderlinge communicatie. Die vermindering zorgt voor onduidelijkheid, ook in je contentplanning.

Schrijfmateriaal, notitieblok, post-it en laptop op een bureau
Structuur in je contentoverleg 22 november 2019

In de vorige blog heb je kennisgemaakt met het contentoverleg. Nu is het tijd om ermee aan de slag te gaan. Daarom geven we je in deze blog 6 tips om structuur aan te brengen in je contentoverleg.

Twee mannen houden een contentoverleg aan een bureau
Maak kennis met het contentoverleg 15 november 2019

Je communicatieplanning staat, iedereen doet mee en weet precies wat hij of zij moet doen. Maar dan komt er iets tussen. Je moet inspelen op de actualiteit of die ene nieuwsbrief moet toch pas een dag later verstuurd worden. En plots is je hele planning in de war. Hoe zorg je ervoor dat niet alleen je planning up-to-date blijft, maar ook je hele team blijft meedoen aan je planning? Door een vast moment in te plannen voor een contentoverleg.

Kopje koffie op een kalender op een bureau
Hoe heldere taken jouw communicatieplanning versterken 30 oktober 2019

Gewoon goede content. Dat wil jij, dat willen wij, dat wil iedereen. Maar ‘gewoon’ goede content bestaat niet. Content wordt niet zomaar geschreven. Het is een proces. Heb je je ooit afgevraagd waarom de ene organisatie scoort met hun content, terwijl het bij de andere organisatie nauwelijks van de grond komt? Een helder proces kan het verschil maken. Het zorgt voor overzicht en structuur.

Bovenaanzicht van een persoon die markeert in notities achter zijn computerscherm
Hoe een goede communicatieplanning jouw leven een stuk overzichtelijker maakt 11 oktober 2019

Een goede communicatieplanning geeft je overzicht. Want het stelt je in staat vooruit te kijken en terug te blikken. En dat levert jou, je collega’s en je organisatie ontzettend veel op. Kijk maar.

Twee bergen met een vlag op de top
Structureer je communicatieplan met projecten 11 juli 2019

Je ziet ze meteen als je de Contentkalender opent: projecten. Maar wat zijn ze? Hoe definieer je ze? En hoe zorg je dat ze voor je werken? Met deze blog leren we je alles over projecten en helpen we je om de juiste keuzes te maken.

Een kroontje gemaakt uit contentmarketingbegrippen
De Contentkalender invullen: 5 tips voor succes 29 maart 2019

Je hebt een Contentkalenderaccount aangemaakt. Een uitstekende eerste stap naar een overzichtelijke communicatieplanning. Maar hoe moet je nu verder? En hoe vul je de Contentkalender in? We helpen je graag met 5 tips.