Pro ondersteuning

Wil je niet alleen leren werken met de Contentkalender maar ook hoe je slimmer je content plant? We begeleiden jou en je team een jaar lang bij het opzetten, verbeteren en uitvoeren van je contentplanning. Ieder kwartaal komen we langs en zetten we samen de volgende stap.

Het eerste kwartaal: Basistraining

We beginnen met de Contentkalender. We denken mee met de inrichting en samen met jou komen we dan tot een indeling. Moet dat perfect zijn? Nee, hij moet werkbaar zijn! Zo garanderen we het snelst een begin. Daarna trainen we jou en je team. Ook hier komen punten uit die we kunnen aanpassen en daar helpen we je bij. Ook staan we klaar om alle vragen die je team heeft, te beantwoorden. Het eerste kwartaal leren we een nieuwe manier van werken en daar helpen we je bij, zoveel als we kunnen.

  • Gezamenlijke sessie
  • Duur: 1 dagdeel
  • Doel: een samenwerkend team in de Contentkalender

Het tweede kwartaal: Communicatieplanning

Na het eerste kwartaal volgt weer een sessie. Sowieso kijken we even terug. Hoe beviel het eerste kwartaal? Klopt de Contentkalender nog, mis je dingen?

Dan kijken we naar het fenomeen communicatieplanning, los van de Contentkalender. Welke informatie wil je allemaal kwijt in een communicatieplanning? Hoe zorg je voor een realistische planning? Wat staat je planning in de weg? Kan je dat voorkomen?

Voor het antwoord op deze vragen gaan we samen in overleg. Daarvoor schakelen wij de hulp in van contentstrateeg Leo Oorschot. Als expert in communicatieplanning helpt hij je team om concreet na te denken over valkuilen en struikelblokken. Maar daar laat hij je niet mee zitten. Zijn advies zorgt ervoor dat je het beste uit je communicatieplanning haalt.

  • Gezamenlijke sessie
  • Duur: 1 dagdeel
  • Doel: een concrete en haalbare communicatieplanning

Het derde kwartaal: Contentstrategie

Je communiceert niet zomaar, maar met een (organisatie)doel. Wat is jouw doel? Tijdens deze training formuleren we het doel en vertalen we dit naar verschillende doelgroepen, de juiste mediakanalen en hoe je de planning in de Contentkalender daarop laat aansluiten. Zo zorgt de Contentkalender niet alleen voor meer overzicht en duidelijkheid maar draagt de planning ook bij aan het halen van je doelen.

  • Gezamenlijke sessie
  • Duur: 1 dagdeel
  • Doel: effectieve content

Het vierde kwartaal: Hoe sterk is je contentteam?

Waarom is het ene team niet sterker dan de zwakste schakel en overstijgt het andere team de som der delen? Een sterk team werkt samen aan een duidelijk gemeenschappelijk doel. Tijdens deze sessie gaan we met elkaar aan de slag met een lijst van 20 stellingen. Aan de hand daarvan lichten we de kracht van je team toe, zorgen we voor duidelijke doelstellingen en voor overeenstemming over de prioriteiten.

  • 1 gezamenlijke sessie
  • Duur: 1 dagdeel
  • Doel: betere samenwerking

Bonus: Het belang van evalueren

Een korte online workshop over evalueren en rapporteren in de Contentklalender. We leren jou en je team hoe je blijft evalueren en altijd het beste uit je content haalt.

  • 1 online sessie
  • Duur: 30 minuten
  • Doel: efficiënte contentcreatie

Ben je geïnteresseerd?

Neem dan contact op met Luuk, om de sessies in te plannen. Bel hem op: +316 158 678 85 of plan een afspraak in.