Hoe voeg ik een workflow toe?

In de Contentkalender is het mogelijk de realisatie van een communicatie op te delen in individuele taken. Zo houd je je planning overzichtelijk en weten je collega’s wat ze moeten doen. Als je merkt dat je vaak dezelfde taken aanmaakt, maak je er een standaard workflow van.

Hoe voeg ik een workflow toe?

  • Klik rechtsboven op je initialen.
  • Ga naar ‘Workflows’.
  • Klik op ‘Toevoegen’.
  • Geef de workflow een naam en klik op ‘Opslaan’.
  • Klik op bewerken (het potloodje naast de naam van je workflow).
  • Voeg taken toe aan je workflow.

Let op: taken toevoegen aan je workflow is bijna hetzelfde als taken toevoegen aan je communicatie. Er zijn wel een paar verschillen:

  • Je kiest het aantal dagen voor de einddatum.
  • Je hebt ook de mogelijkheid om rollen te selecteren, in plaats van namen.

De manier waarop je workflows vindt, is aangepast in november 2020. Het filmpje geeft op dat gebied een oudere versie weer.

Wil je meer uitleg over workflows? Vraag het aan de klantenservice door onderstaand formulier in te vullen.

Is je vraag beantwoord?